Hoppa till innehållet
Vi har en ny mobilapp för ljudböcker, Biblio! Mer info här.
Omslagsbild för Självmedkänsla : hur du kan stoppa självkritik och förbättra relationen till dig själv och andra
Isbn: 978-91-2713-794-3
Förlag: Natur & Kultur
Kategori:
Psykologi
Tillgänglig sedan: augusti 2014

E-bok | 28 dygns lånetid

Självmedkänsla : hur du kan stoppa självkritik och förbättra relationen till dig själv och andra

Självmedkänsla – det är att stötta sig själv i motgångar istället för att reagera med hård inre kritik eller kräva av sig själv att vara perfekt i alla lägen. Allt mer forskning visar hur bra vi mår av att vara vänliga mot oss själva.

Överdriven självkritik står i vägen för människors välbefinnande. Självkritik aktiverar vårt kamp-flyktsystem, medan självmedkänsla, self-compassion, sätter igång systemet för samhörighet och tillit. Därför kan självmedkänsla rå på djup skam, bryta tendensen att fastna i negativa tankar om sin egen person och få oss att prestera bättre än om vi försöker piska oss själva till resultat.

Agneta Lagercrantz beskriver här hur du kan upptäcka din inre kritiker, riskerna med att jaga efter självkänsla samt hur du kan öva dig i självmedkänsla.


Provläs (Ladda ner)
Logga in för att låna

Information

Logga in för att låna denna titel och för att se aktuell lånestatus.
Se mer under Så lånar du

Stöds av följande platformar

PC/Mac

Surfplatta Läsplatta

Smartphone